Z času na čas sa stretneme u klienta s požiadavkou vypracovania prípadovej štúdie. Zvyčajne to býva v druhom, alebo treťom kole, teda zadanie dostáva jeden, maximálne dvaja najlepší kandidáti. Jeden z kandidátov zvyčajne následne dostane pracovnú ponuku.
Nedávno sme nadviazali spoluprácu s klientom, ktorý nás poprosil, aby sme posielali iba kandidátov, ktorí hneď v úvode vypracujú prípadovú štúdiu. Išlo o pozíciu Obchodného manažéra v menšej firme a argumentom klienta bolo, že nechce strácať čas s nekompetentnými kandidátmi. Argumentu sme rozumeli, takže sme oslovených kandidátov vždy požiadali o vypracovanie štúdie.
A tu nastal kameň úrazu – štúdia obsahovala reálne čísla spoločnosti a klient žiadal návrh marketingovej stratégie. Postupne nám viacero potenciálne zaujímavých kandidátov prípadovú štúdiu odmietlo vypracovať – nie že by nevedeli, ale dôvod sa opakoval, nebudú predsa dávať svoje know-how ešte pred tým, ako sa vôbec stretnú s klientom.
Happy end sa nekonal. Predsa len, dvaja kandidáti štúdiu vypracovali a klient ich obratom zamietol s odôvodnením, že štúdia je nedostatočná. Keďže išlo o viacslidové prezentácie, poprosili sme, aby nám a kandidátom aspoň pár vetami priblížil, v čom vidí nedostatky. Reakcia? Máme kandidátov vyrozumieť, že si miesto obsadili sami.
Tento prístup určite nie je štandardom, ale zaujímalo by ma, či a akú skúsenosť máte s vypracovávaním prípadových štúdií? Majú podľa vás miesto vo výberovom procese?
Mária Harvaníková, Executive Manager
Článok a diskusiu nájdete na LinkedIn.
Ak máte záujem sledovať aktuálne pracovné príležitosti a aktuality z oblasti HR, pridajte sa k nám aj na firemnej LinkedIn stránke a firemnej Facebook stránke.