Rozhodli ste sa pre spoluprácu s personálnou agentúrou, ale neviete presne, čo od takejto spolupráce môžete očakávať?
Ako a podľa čoho si správne vybrať personálnu agentúru, sme vám už priblížili v predchádzajúcom článku. Keď už máte teda vybratú personálnu agentúru, s ktorou chcete spolupracovať a máte odsúhlasené podmienky, pred samotným začatím hľadaním kandidáta budú potrebné ešte viaceré kroky. V prvom rade si pripravte popis pozície, ak ho ešte nemáte. Ak si popis pozície neviete pripraviť, alebo nemáte na to časové kapacity, za poplatok vám ho pripraví personálna agentúra.
Pred začiatkom hľadania kandidáta, bez ohľadu na to či máte popis pracovnej pozície hotový alebo vám ho personálna agentúra pripraví, je potrebné stretnutie – osobné, online alebo telefonicky s personalistom alebo priamo manažérom, ktorý do tímu hľadá zamestnanca. Tento nám zvyčajne špecifikuje svoje požiadavky na danú pozíciu, a to z hľadiska vzdelania, praxe, jazykového vybavenia kandidáta, platových možností pozícií a podobne. Častokrát sa práve na takomto stretnutí odovzdajú informácie, ktoré nie sú v popise práce, ako napríklad zaradenie v organizačnej štruktúre, veľkosť oddelenia, počet kolegov alebo počet členov tímu, osobnostné charakteristiky a podobne.
My ako agentúra následne začneme s aktívnym vyhľadávaním. Kandidátov na nižšie pozície hľadáme cez Recruitment, teda klasickú inzerciu a samozrejme využívame vlastnú Databázu kandidátov, kde evidujeme kandidátov otvorených novým pracovným príležitostiam, ktorí nás buď sami oslovili, alebo sme ich oslovili my v minulých výberových konaniach.
Pri obsadzovaní pozícií s odbornou špecializáciou alebo manažérskych pozícií sa všeobecne dá povedať, a taktiež to vyplýva z našich skúseností, že kandidátov na takéto pozície málokedy nájdeme iba prostredníctvom klasickej inzercie na inzertných portáloch. Jednoznačne je potrebné využiť aktívne oslovovanie kandidátov cez sociálne siete ako sú LinkedIn a Facebook, prípade cez iné odborné webové stránky. Pri takomto type pozície teda na získanie kandidátov využívame Executive Search a Headhunting.
Čo sa týka samotného výberového procesu, kandidát zvyčajne prechádza vždy viackolovým výberovým konaním. Najskôr je to u nás v agentúre, kde s kandidátom máme pohovor, na základe ktorého vypracovávame jeho profil. Všetky podklady kandidátov následne sprístupňujeme vám, teda klientovi. Od tohto momentu už závisí iba od vás, či budete s kandidátom komunikovať interne – teda dohodnúť s ním termín pohovoru a poslať pozvánku, alebo aj tieto činnosti ponecháte na nás ako na agentúru. V tomto plne rešpektujeme rozhodnutie vás ako klienta a na postupe sa dohodneme individuálne.
Zo zaslaných kandidátov si vyberáte tých, ktorých si pozývate na pohovor a závisí už iba od vás, či si vyberiete hneď v prvom kole, alebo ešte zadáte vybraným kandidátom nejaké zadanie (najčastejšie je to prípadová štúdia), prípadne ešte budete mať druhé kolo a na základe toho si vyberiete. Taktiež rešpektujeme voľbu klienta, či vybranému kandidátovi oznamujeme záujem o spoluprácu, teda pracovnú ponuku my ako agentúra alebo vy ako klient.
Všetky rady a odporúčania k spolupráci sme pre vás spísali na základe našich vlastných skúseností z komunikácie s klientmi v personálnej agentúre PRO Business Solutions (PROBS).
Ak máte ďalšie otázky alebo potrebujete pomoc pri hľadaní zamestnancov, kontaktujte nás prosím,
radi vám pomôžeme.
👉 Ako sa vyberá personálna agentúra?
👉 Hľadať zamestnanca cez Headhunting, Expert Recruitment alebo Executive Search?
👉 Aké výhody poskytuje spolupráca s personálnou agentúrou?
Ak máte záujem sledovať aktuálne pracovné príležitosti a aktuality z oblasti HR, pridajte sa k nám aj na firemnej LinkedIn stránke a firemnej Facebook stránke.